Just nu befinner vi oss i v.28 och tiden bara rusar fram. Jag har haft svår smärta i bäckenet sedan några veckor bak och igår fick jag ta hem en tens-maskin som min sjukgymnast beställt hem till mig. Den ska fungera smärtlindrande nu när jag har min smärta och så kan jag ju använda den vid själva förlossningen om ca 2,5 månad. Har ni några erfarenheter av tens? Bra/dåligt?


Andra jobbiga besvär har varit en klåda som påverkats negativt när jag utsätts för stress. Det började som hormonell klåda mellan brösten och sen har den spridit sig över hals, rygg och nu ner mot magen. På bilden ser ni lite utslag på övre delen av magen. När jag varit hemma och vilat några dagar så har den nästan försvunnit för att sedan komma tillbaka när jag jobbar och foglossningen aktiveras. 

Detta är ju min 3e graviditet och den har varit väldigt påfrestande, speciellt på kroppen som tagit mycket stryk. Det blir till att bygga upp kroppen från grunden igen när barnet väl här kommit. 

Hur har era graviditeter påverkat er? Största skillnaden?

// Janice

Kommentera

Publiceras ej