Nu har Nicolai somnat och jag får lite egen tid innan D kommer hem från jobbet. Jag och Nico har tagit det lungt större delen av eftermiddagen. Vi busade en stund men då fick jag så himla ont så jag lät honom sitta med surfplattan innan det var dags för läggningsrutinerna. Nico har sedan han var en liten bebis alltid ätit gröt på kvällen, han vägrade välling så gröten har varit en bra ersättning och även ett sätt att få i honom näring när han t.ex. är sjuk. Sen brukar vi alltid ha en stund där vi borstar tänderna, byter om till pyamas och smörjer kroppen med mjukgörande, han har precis som jag en väldigt känslig hy så den biten är jätte viktig.
 
Innan han somnar så brukar vi alltid läsa några böcker och då är det bara Pippi eller Alfons som gäller. Jag skulle behöva köpa hem lite fler böcker för det börjar bli lite långtråkigt att läsa samma böcker varenda kväll även om Nicolai uppskattar det. Det är så kul att han uppskattar böcker lika mycket som jag och jag hoppas att det är något som kommer att hålla i sig även när han blir större.
 
Hur ser era läggningsrutiner ut? Brukar ni läsa för era barn? Vilka är era barns favorit sagor?
 
 
// Janice
Böcker, Nicolai, barn, rutiner,

1 kommentarer

Cissi

19 Jan 2016 21:07

Mysigt! Här ser rutinen ungefär likadan ut ;) fast de småtjejerna dricker välling medan vi läser bok... Här är det oftast Alfons, men på senare tid har Pettsonböckerna blivit en hit ;)

Kommentera

Publiceras ej