Jag har länge velat sätta igång med skrivandet igen men vi har varit förföljda av sjukdom hela hösten så jag har inte hittat tiden helt enkelt. När jag väntade Nicolai så skrev jag regelbundet och det har varit underbart att kunna blicka tillbaka och minnas min första graviditet. Denna gång har jag knappt haft tiden att kunna njuta och det är lite trist, dock så påminner lillen i magen mig varje dag genom att ha en wrestling match morgon och kväll. 
 
Idag har jag varit själv med Nicolai, vi har inte hunnit göra så mycket annat än leka en stund och sen har det varit dags att sätta igång med middagen. Jag förberedde smeten till kikärtsbiffarna redan igår kväll och det visade sig vara smart då man sparar otroligt mycket tid. Dock så uppskattade tyvärr N inte dessa vegetariska godbitar lika mycket som mamma utan han åt upp riset och smakade lite på morots tzatsikin. Allt grönt vägrade han dessutom! Vad gör man för att locka en 2-åring att testa (äta) maten men framförallt grönsaker? Vi försöker att alltid servera grönsaker till maten, vi brukar lägga upp lite olika sorter i skålar och fråga om han vill smaka (vilket han oftast inte vill). När han var mindre slukade han det vi serverade och så kunde han äta gurka, tomat och andra grönsaker utan problem men nu får man "gömma" grönsakerna i maten om man ska få honom att äta något.
 
Hur gör ni? Finns det någon mat eller grönsak som era barn äter och vad gör ni för att locka barnen att smaka? Tips mottages gärna.
 
 
// Janice
Mamma, Nicolai, mat, middag,

Kommentera

Publiceras ej