Jag lovade er ett recept på morotsbiffar tidigare i veckan och idag gjorde jag min egen verion av biffarna. Jag kan lova att de är riktigt goda. Man kan såklart byta ut morötterna mot t.ex. zucchini eller varför inte använda olika sorters grönsaker?! och man behöver inte använda mozzarella som jag gjorde.
 
 
 
 
Så här gör ni biffarna:
 
Ta fram en skål och häll i ½ dl ströbröd, kläck i 2 st ägg och blanda väl. Låt stå en stund och under tiden så skalar och river man 3 stora morötter samt 1 paket mozzarella ost (man kan skippa mozzarellan). Blanda ner morötterna och mozzarellan i ströbrödsblandningen och krydda med peppar, örtsalt och italiensk salladskrydda. Pudra över c:a 2 msk mjöl och blanda väl. Forma sedan till biffar och stek på medelvärme tills biffarna fått fin färg. Servera med en couscous sallad och vinägrett dressing.
 
 
// Janice
mat, middag, recept,

Kommentera

Publiceras ej