Igår var jag och D hos min barnmorska för att kolla så att allt är okej med lillan i magen. Jag var så konstig i söndags, hade ont i magen, sammandragningar och mådde allmänt konstigt. Vi var rädda att förlossningen skulle starta men de mesta gick över efter att jag fått vila under förmiddagen. Allt såg bra ut igår iallafall, jag har fortfarande lågt blodtryck (har alltid haft) och mitt järnvärde hade sjunkit så idag lagade jag en spenat soppa på färsk spenat till lunch då spenat innehåller mycket järn. Jag brukar vanligtvis låta bladen "vara" men för att få Nicolai att smaka på soppan senare så mixade jag ner den. Jag passade även på att göra vitlöksbröd med smör, philadelphia, vitlök och färska basilika blad i, vilken hit! 
 
Ha en fortsatt fin dag på er!
 
 
// Janice
Tips, gravid, mat, middagstips, vegetarisk,

Kommentera

Publiceras ej