Jag har ju fortfarande ont i axeln till och från, den vill liksom inte läka helt och hållet även om jag är försiktig med att lyfta och bära tungt. Så idag har jag passat på att börja träna, inte bara på grund av axeln men även för att bli starkare i kroppen. Jag har aldrig känt mig så svag som jag gör nu, jag har ofta ont i rygg, axlar och på platser som jag aldrig tänkt på förut. Det har väl med att man har en 11 kg bebis som man måste underhålla varje dag. Sen blir man ju inte direkt yngre även om det är önsketänkande.
 
Jag har tur som har en man som arbetar med just träning för han är den som verkligen uppmuntrar och peppar mig. Sen så är det han som lägger upp ett varierande träningsprogram anpassat efter mina egna förutsättningar. Idag körde jag lite axelövningar och avslutade med sit ups och plankan.
 
 
// Janice
Asien, Filippinerna, Träning,

Kommentera

Publiceras ej