Igår kom vi hem vid 00 tiden så jag hann inte blogga då barnen skulle läggas. Vi har vant oss vid den spanska klockan och brukar komma i säng mellan 23-00 tiden. Det är sällan vi föräldrar orkar vara uppe utan använder tiden barnen sover siesta till att få "egen" tid. 

Igår när alla hade vaknat upp efter en 2h lång siesta så passade vi på att åka till stranden. Det var rätt blåsigt så det blev inte så mycket bad som vi hade önskat men det hindrade inte pappa D eller Nicolai för den delen.






Något som gjorde mig illa berörd och som jag upplevt blivit värre på senare år syns på sista bilden. La mata är en fantastiskt fin strand som håller på att bli en soptip. Detta hittade jag vid vattenbrynet och i närheten av där vi satt. Jag har kommit på Valentina med att leka med fimpar flera gånger och när hon gräver i sanden så hittar hon alltid fler.

Jag såg en bild för någon dag sen där det stod att man skulle göra det till en vana att plocka med sig 3 plast saker varje gång man besökte stranden. Det är något jag tycker att ALLA borde göra varje dag oavsett var man är. Om det är i parken, på stranden eller i skogen. Gör ett positivt avtryck i miljön och för kommande generationer.

// Janice


Kommentera

Publiceras ej