Nu har jag kommit halvvägs genom graviditeten och det har hänt en hel del sedan sist. Jag har av någon konstig anledning börjat spy ibland, oftast har det varit i samband med kraftiga förkylningar då jag har varit så täppt att jag inte fått någon luft. Jätte obehaglig känsla! Mitt immunförsvar ligger på botten och jag är mycket tröttare än vanligt.
 
Nicolai har varit sjuk var och varannan vecka så jag har tyvärr också drabbats av två kraftiga förkylningar och det känns som om en till är på väg. Jag har vabbat i några dagar och har känt av halsen sedan i torsdags men jag försöker att förebygga genom att dricka massor av te med honung, tugga på ingefära och äta nyttigt. Vi får väl se hur det går?
 
Jag är rätt trött men tänkte dricka upp mitt te först och sen smörja in magen med mandel olja. Det gjorde jag även under min förra graviditet för att förhindra bristningar. Vi får se om det fungerar lika effektivt denna gång.
 
Ha en fortsatt fin kväll!
 
// Janice
Hälsa, Mamma, Vardag, gravid,

Kommentera

Publiceras ej