Igår hade jag och Meron bestämt oss för att se den nya 50 shades of Grey filmen. Vi är grannar och våra barn brukar ofta leka tillsammans. Vi har faktiskt blivit riktigt nära vänner och det underlättar ju såklart att vi har barn i samma åldrar. Väldigt ofta upplever iallafall jag att det är svårt att umgås med vänner utan barn, de har inte riktigt förståelse hur det är att vara förälder. 
 
Jag har t.ex. inte varit på bio på över 4 år (med undentag för någon vecka sedan då jag och D var på bio), helt galet men jag blev verkligen påmind när jag skulle betala de svindyra biobiljetterna som gick på 205 kr styck. När jag var på bio sist så kostade det 110 kr. 
 
Båda barnen hade dessutom blivit dåliga under dagen men vi hade redan bokat våra biljetter och jag såg verkligen fram emot lite "egen tid". Några timmar framför en bra film tillsammans med en skål med godis som man slipper gömma pga barnen var guld för själen. Trots att jag idag får vabba och ta hand om barnen som stundtals är ledsna och griniga så lever jag på gårdagen. Det gav mig verkligen förnyad energi.
 
 
// Janice
Egentid, Vänner, aktiviteter, bio, söndagsnöje,

Kommentera

Publiceras ej