Den här oljan använde jag under hela min förra graviditet. Jag var jätte duktig på att smörja mig både morgon och kväll vilket resulterade i att jag slapp bristningar. Nu finns det inga belägg att man slipper bristningar bara för att man smörjer sig regelbundet men jag personligen tror att det hjälper något enormt att ha magen återfuktad när den växer under graviditeten. Under denna graviditet så har jag inte alls varit lika duktig på att smörja mig och min mage har kliat något enormt mycket under vissa perioder, sen började jag smörja mig regelbundet igen och då försvann kliandet och alla röda märken också. Så visst måste det finnas ett samband? Sen har väl gener också en stor inverkan på hur kroppen reagerar när man är gravid.
 
Vi vill ha en stor familj så jag måste förbereda både kropp och själ till den förändring som sker i kroppen varje gång man är gravid. Dock tänker jag vara bättre på att arbeta med återhämtning efter denna graviditet eftersom jag nu har svåra bäcken/ryggsmärtor, under de senaste veckorna så har jag knappt kunnat gå och med en aktiv liten kille hemma så är det inte alltid lätt. 
 
Nu gäller det att vila så mycket det går och försöka förebygga att det blir värre genom övningarna jag fått av sjukgymnasten. Hur har era graviditeter varit? Vad har ni gjort för att undvika/förebygga foglossning?
 
 
// Janice
Mamma, gravid,

Kommentera

Publiceras ej