Just nu ligger killarna och sover (vilket jag också borde göra) så jag passar på att fixar med lite ärenden istället. Vi har bland annat fått erbjudande om förskoleplats och det är vårt 1:a handsval men jag vill hellre ha vårt 2:a handsval (har jag kommit på såhär i efterhand), ska man chansa och tacka nej? 1:a valet är nämligen en kommunal förskola medans 2:a valet en privat. Det är ju massa regler man måste ta hänsyn eller i alla fall om det handlar om en kommunal förskola eller är det någon som vet hur det fungerar? Jag har ju inte direkt hunnit ringa eller besöka några förskolor eftersom vi åkte hit i november och då var en dagisplats det sista jag tänkte på men nu sitter man här mellan valet och kvalet. Någon som kan komma med lite tips på vad jag kan göra?
 
 
// Janice
Familj, Nicolai, Utveckling, Vardag,

4 kommentarer

Oslofru

18 Mar 2015 09:05

Vilken going! Hoppas du får en strålande fin onsdag! :)

Kia

18 Mar 2015 09:09

Får jag fråga vilka förskolor du valt, du kan maila mig så hjälper jag dig mer än gärna, från en gammal vän Kia

Johanna

18 Mar 2015 11:02

Inte lätt det där med förskoleval, jag hade nog inte vågat tacka nej men det är för det är sådan platsbrist i vårt område. Lycka till!

Anonym

18 Mar 2015 21:42

Jag studerar till förskollärare.. Ta reda på vad förskolan har för slags verksamhet om det är Regio Emilia inspirerat, ur och skur och så vidare, det finns och googla om du är intresserad av viss verksamhet. Det finns många! Men om det är kommunal eller provat spelar ingen roll. Alla har samma läroplan som de följer efter som ska utveckla barnen och deras lärande.

Kommentera

Publiceras ej