Nu har ännu en vecka passerat och nu är det bara 1 månad kvar innan vi åker till Filippinerna. Det känns galet måste jag säga, det är 4 år sedan vi var där sist så jag riktigt längtar "hem". Vi räknar även ner dagarna tills det är dags för oss att gifta oss på ön Boracay, också helt galet. Vi har börjat förbereda massor inför resan genom att kolla på resevagn, kollat på hotell i Boracay och packat undan saker här hemma. Mycket fattas så Denis har tagit ledigt c:a 2 v innan vi åker för att vi ska hinna med allt. Alla helger framöver är bokade med födelsedagar, träffa och säga hej då till familj och vänner samt packa/dona inför resan.
 
Igår var D familj här och åt middag innan de åkte tillbaka till Örebro och idag var vi hemma hos våra vänner och deras son som fyllde 1 år i veckan. Både igår och idag har Nico varit helt slut och somnat riktigt gott på kvällen, så det är kanske så vi måste göra framöver? Köra slut på honom på dagen så att han sover genom hela natten. Så fort vi kommer till Filippinerna är det iallafall tänkt att vi ska försöka få honom att sluta amma på natten, något jag fasar för då jag har hört att det är jätte jobbigt. Har ni kanske några bra tips på hur man gör?
 
 
// Janice
Amning, Bebis, Familj, Filippinerna, Mamma, Nicolai,

1 kommentarer

Carolime

30 Oct 2014 18:37

Jag slutade amma Alessio när han var tio månader. Jag kände att det var nog när han började bitas. Egentligen älskade jag att amma men det gick liksom inte mer just för att han bet och sen så var jag en vandrande mstfabrik. Alessio tog liksom fram bröstet så fort jag hade honom mot mig i selet tex.
Jag trodde det skulle vara katastrof att slut bodde i kläder som INTE gick att amma i just för att inte ta fram bröstet när tröttheten vinner tex. Jag började använda mer perfym för att inte sukta med doften. Pxh vet du, det var jobbigast för mig. Alessio tjatade lite men jag slog bort det genom att prata om annat eller så..
Efter en vecka var det heeelt bortglömt.

Kommentera

Publiceras ej