Idag bestämde sig Nico för att vakna kl:06 (egentligen 07), något han nästan aldrig gör men vi misstänker att det är hans "egentliga" tid men på grund av att han vaknar upp så många gånger per natt så förskjuts tiden fram till 09-tiden istället. Igår vaknade han precis som idag klockan 07, vände sig till D, knacka (slog) honom på ryggen och sa paaa-paaa. Det var så himla fint och jag blev så himla sentimental att mina ögon vattnades. Just den här sentimentala biten att jag har lätt till tårar har jag fått sedan jag blev gravid. Det verkar vara en ny egenskap som jag blir tvungen att vänja mig vid.
 
Nu ska vi strax röra oss mot centrum, jag ska passa på att handla lite inför resan och sedan köpa hem mat för veckan. Eftersom vi blir borta några månader så måste vi köpa med oss ett litet lager av olika saker. I Filippinerna så älskar dom t.ex. att smörja sig med hudkräm som innehåller blekningsmedel (?), det är enligt dom väldigt vackert att vara vit och de tycker alltid att jag är så knäpp när jag ligger och solar. Sen är deras intimprodukter som t.ex. bindor och trosskydd parfymerade vilket jag inte gillar alls. Jag tycker överhuvudtaget att det är svårt att hitta "vardagsprodukter" så jag brukar alltid köpa med mig eget hemifrån, eller iallafall tills jag hittar något annat.
 
 
// Janice
Bebis, Filippinerna, Mamma, Nicolai, Skönhet,

Kommentera

Publiceras ej