Nu äntligen känner jag mig motiverad till att inte ligga kvar och sova hur länge som helst (trots att jag alltid har älskat att sova) och en annan anledning är att lilleman inte längre sover till 11-12 som han gjorde förut. Igår fick Helena ut mig runt 10 tiden för en lång promenad runt sjöarna och det var även då som jag fick prata av mig efter de senaste dagarnas grubbel. Det var både skönt att få röra sig, njuta av vårsolen och samtidigt ventilera sig. Så imorse när Nicolai äntligen somnat om så passade jag på att träna här hemma.
 
Vi har införskaffat oss en yogaboll, det enda träningsredsskapet som saknades här hemma. Jag körde ett crossfit pass med fokus på mage, rumpa och ben. Nu känner jag mig mycket piggare och gladare. Det gör så himla mycket av att bara få röra på sig lite, det behöver inte vara något avancerat och det räcker med att göra några få övningar. Jag ska försöka komma igång med yogan igen men det kan bli lite svårt med lilleman hemma, man får ju inte direkt någon lugn och ro.
 
 
// Janice
Hälsa, Träning,

Kommentera

Publiceras ej