Jag har sedan en tid tillbaka slutat att använda all form att kroppslotion och krämer då dessa innehåller massa kemikalier som inte är bra för våra kroppar samt alkohol som torkar ut huden och gör huden beroende av att fortsätta smörja in sig. Jag har tidigare skrivit lite inlägg om olika kemikalier som man helst ska undvika och mycket av dessa ämnen finns i vår dagliga skönhetsvård. Jag använder istället naturliga oljor och behöver endast smörja mig 2-3 ggr i veckan trots att jag vanligtvis har väldigt torr hy.
 
Jojoba oljan är halvfet och fungerar jätte bra under vintern när man oftast är lite torrare. När jag var gravid så skrev jag även om mandeloljan som jag smörjde min mage med varje dag och droppade i badet för att kroppen skulle bli mjuk. Dessa oljor är helt naturliga och är pressade ur olika delar av växter och fröer. Rekommenderas varmt.
 
 
// Janice
Skönhet,

Kommentera

Publiceras ej