Jag fick höra att Precy och hennes vänner brukar anordna en julfest varje år som är tillägnat till barn som kommer från väldigt fattiga förhållanden. Idag fick vi vara med och dela den här upplevelsen och jag är verkligen berörd över engagemanget från alla involverade. Det hade samlats så mycket folk att maten tog slut flera gånger. Jag tror att de hade räknat ihop att det var 140st barn och deras familjer men det hade även samlats en del som utnyttjade tillfället att få gratis mat (men som egentligen inte behöver det). Alla barnen fick ett mål mat medans familjen fick en påse med ris, sardiner, nudlar och lite annat.
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen fick barnen och de vuxna leka lekar med chansen att vinna fina priser. Det var så härligt att se barnen skratta och dom vuxna bjuda på sig själv. Jag känner mig fylld av glädje efter att ha delat den här fantastiska upplevelsen med alla närvarande. Det ger verkligen en tankeställare på hur bra vi faktiskt har det hemma i Sverige men även på hur lite vi egentligen engagerar oss i våra medmänniskor som är mindre lyckligt lottade. En liten gest kan göra så mycket för någon annan.
 
 
// Janice
 
Asien, Clark/Angeles, Filippinerna, Välgörenhet,

Kommentera

Publiceras ej