Idag har vi varit bort hela dagen (vi vaknade först kl:11.00) och kom hem för någon timme sen. Vi åkte till min moster och morbror för att äta lunch och sen hade jag sista provningen av min bröllopsklänning. Jag har gått upp lite i vikt sedan jag kom hit (måste vara all god mat och att Nicolai slutat amma) så de var tvungna att göra klänningen lite större över höfterna men nu sitter den som den ska. Nu på kvällen har vi spelat lite biljard och käkat färsk buko - eller kokos som det heter där hemma.
 
Min moster skickade med några kokosnötter från deras egna träd som växer på bakgården. Den skiljer sig ganska mycket från de bruna håriga vi har där hemma. Det är bland annat bra att dricka färsk kokosjuice om man har urinvägsinfektion (som tranbärsjuicen där hemma) och "kokosköttet" är mjukt och jätte gott att äta när man tömt all vätska.
 
 
// Janice
Asien, Clark/Angeles, Filippinerna, Hälsa, Nyttigt, Resor, mat,

Kommentera

Publiceras ej