I några år har en hälso- och träningstrend vuxit fram. Det är framförallt det ytliga och det människor ser som är viktigt, alltså våra kroppar. Aldrig förr har man sett så mycket tränings- och fitness inlägg och bilder på olika bloggar och sociala medier. Men jag tycker att många glömmer en viktig sak och det handlar om maten och vad det är vi egentligen stoppar i oss. Jag förstår mig inte på människor som tränar varje dag för att se bra ut och sen stoppar i sig massor av skit, och då pratar jag inte om onyttigheter som t.ex. godis. Det många verkar glömma bort är att kost och träning går hand i hand och en snygg kropp får man på köpet. Sen spelar det ingen roll hur mycket du än tränar för börjar du inte med ditt inre och din självkänsla så kommer du aldrig att bli nöjd med hur du ser ut.
 
 
 
 
Vi handlar oftast ekologiskt och försöker att äta väldigt hälsosamt och när du väl lever med den livsstilen så kommer träningen på köpet. Du blir mer medveten om din kropp oavsett om det handlar om ditt inre eller yttre. För några år sen betydde det yttre allting (trodde jag) och med en trasig självkänsla så var det lätt att hamna i en ond spiral. Jag var ofta deprimerad och nedstämd men visst inte vad det egentligen berodde på. Nu i efterhand så förstår jag att jag levde ett väldigt destruktivt liv men när jag träffade D så började jag sakta men säkert "heala" mig själv och jag kan ärligt säga att jag aldrig har mått så bra i hela mitt liv. Med självkänslan så kom även självinsikten och då är det lätt att "sålla" bort sådant som egentligen inte betyder någonting.
 
Ta hand om er därute.
 
// Janice
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej