Helgen alltså.. den har gått så sjukt snabbt. Tiden verkar springa iväg nu när man blivit lite äldre. Jag kommer ihåg när man var på väg att fylla 18 år och tiden sniglade sig fram, och nu är man redan på väg att fylla 26 år. I fredags var jag ledig från jobbet eftersom att jag skulle jobba på lördag, då passade jag på att fixa lite hemma samt träffa Samira för en lunch och fika. Alla verkar ha så mycket på gång, och jag förstår att det inte finns tid att alltid träffas som när man gick i skolan och inte hade fast arbete. På kvällen gick jag och Denis ner till lokalpuben och åt lite mat samt spelade jack vegas, tydligen har vi inte bara tur i kärlek men också i spel för vi vann 300 kr.

Under lördagen var jag och jobbade, det gick bra trots att tiden sniglade sig fram. Efter jobbet åkte jag ut till Fittja för att träffa Kathy, hon ska gifta sig nästa sommar så vi hade ett litet planeringsmöte eftersom att jag ska vara en av hennes 5 tärnor. Vi fick dessutom prova klänningarna som vi ska använda, tyvärr glömde jag min kamera så klänningarna får ni se när det är dags för bröllopet. Efteråt hämtade Denis mig och vi åkte hem och bytte om för att sedan åka in till söder. Vi bestämde oss för att ta några drinkar på Imperiet, vid skrapan. Jag är så glad att jag kan göra såna här saker tillsammans med min partner utan att det känns konstigt. Jag vet många förhållanden där man alltid går ut på varsitt hål,l så det här känns som ett drömläge för mig som ändå gillar att gå ut. Vi tog några drinkar och gick vidare till hotell malmen vid ringen, även där testade vi våran tur och vann 200 kr på black jack.

Just nu lagar vi massor av mat, bland annat kyckling gryta, pann biffar och potatis gratäng. Det doftar gudomligt i vår mysiga lägenhet och jag börjar bli ganska hungrig. Jag känner mig så lugn och tillfreds med mitt liv just nu. Jag kan inte önska mig efter något annat och jag känner inte att jag saknar något heller. Jag är helt enkelt kär och lycklig!!


// Janne

Kommentera

Publiceras ej