Idag har jag haft en hektisk dag, det började imorse när jag hade samtal med min hjärnskrynklare. Alltid lika givande. Och nej, jag är inte knäpp i huvudet. Jag behöver bara ventilera mina tankar då och då. Efter mitt samtal så åkte jag iväg och fixade mina fransar. Jag har varit fransfri ett tag nu och kände att det var dags att känna mig som mig själv igen. Vidare till Karlaplan för min fotvård. Fick ett presentkort av Denis strax efter att vi kommit hem från Turkiet, tanken var ju att jag skulle unna mig den lyxen där nere men pga olika omständigheter så hann jag aldrig med det, så en dag väntade ett brev till mig med presentkortet i. Nu strax ska jag ner till frissan, vi får se vad de tycker om min vackra kalufs. Jag har inte klippt mig sedan Filippinerna och jag ser förjävlig ut i håret.

Jag känner mig redan fräsch, det är viktigt att unna sig lite smått och gott ibland. Bra för själen, självkänslan och självförtroendet. Det behöver inte kosta så mycket, slår man ut en fotvård (som man oftast ALDRIG unnar sig) på ett år blir det inte många ören per dag. Har man dessutom bekanta eller vänner som känner frisörer, nagelterapeuter och massörer så kanske man kan få det lite billigare. Så tjejer och killar, ut och unna er något.

// Janne

Kommentera

Publiceras ej